"La Gran Excursió a París" amb motiu dels Jocs Olímpics i Paralímpics amb sortida de Cerbère... Evidentment, vam marcar l'esdeveniment amb molta força i en vermell a les nostres agendes!
Tu també estàs preparat? Va anem...

Orgullosos del nostre poble català, el punt de partida més allunyat de la capital a la França metropolitana, vam ser al nou passeig marítim el dilluns 15 de gener. A primera hora del matí, a partir de les 8:30 h, es va organitzar la trobada per donar la benvinguda als primers excursionistes i oferir-los begudes calentes, "rousquilles" i "tortell" abans de l'esforç.

Entre els primers en arribar, els nostres dos ambaixadors de la regió d'Occitània!

Véronique i Alain, estaven disposats a recórrer els 980 km que els portaran de Cerbère a París per camins.
Ha sortit el sol per a aquesta sortida programada cap a les 9 h amb la presència del Sr. Alcalde de Cerbère, els seus assessors, el President del Comitè Regional FFRP Occitanie, el President del Comitè Departamental de la mateixa organització i el Banyuls Rando Club, encarregat de supervisar la primera etapa entre Cerbère i Banyuls-sur-Mer.

Foto
Foto, © OTI PyMed


Un dels accessoris clau per a qualsevol excursió és el pal...

"I per a una ocasió tan especial, necessitàvem una batuta realment única!"
Fet especialment per un artesà, encarna perfectament aquesta aventura. Fet amb fusta de carpe, dura i resistent a la fricció, té un gos de 3 caps que representa Cèrber, la Creu Occitana, així com els petits graons gravats que es dirigeixen cap a la capital per fer senderisme. Finalment, a la part superior, s'assenta la Torre Eiffel en homenatge a París.

Va ser de bon humor que es va tallar la cinta, marcant l'inici d'aquesta magnífica aventura.
A continuació, els nostres 58 excursionistes van marxar cap a l'esplèndid Camí litoral que recorre la Costa Vermella!

Foto
Foto, © OTI PyMed


L'arribada a Banyuls s'ha produït tal com estava previst cap a les 15 h on, davant de l'Ajuntament, els esperava una guàrdia d'honor formada per alumnes de les escoles del poble i membres del municipi.

Desitgem el millor als nostres 2 ambaixadors i als clubs excursionistes que els acompanyaran durant tot el seu viatge a París, ciutat olímpica i paralímpica 2024.

I si us trobeu per les rutes, no dubteu a animar-los... s'ho mereixen!

Patricia

Sobre Patricia

Assessora de viatges, encarregada de les relacions transfrontereres i del seguiment tècnic de la botiga online. Aquesta radiant membre del nostre equip amb profundes arrels catalanes és un fervent guardiana de la Memòria! Trotamundos i preocupada per la causa ambiental, sempre té un somriure a la cara. Ella, de ben segur, compartirà amb vosaltres les seves passions i el seu amor pel territori!

T’ha estat útil aquest contingut?